Govee TV Backlight 3 Lite review: sfeerverlichting passend bij Ambilight-technologie voor een redelijke prijs

Omgevingsverlichting in een gaming- of thuisbioscoopopstelling zorgt voor een meeslepende en opwindende ervaring voor wat u kijkt. De Govee TV Backlight 3 Lite biedt een verrassend effectieve manier om tegen een betaalbare prijs dynamische omgevings- en achtergrondverlichting aan uw tv toe te voegen, met behulp van een slimme camera-oplossing die bovenop uw tv wordt geplaatst en naar het scherm ‘kijkt’ om de kleuren te veranderen, afhankelijk van wat u wilt. ben aan het kijken. Verifiëren De beste 3D-verlichtingspanelen om je gaming-opstelling dit jaar aan te passen.

Govee TV Backlight 3 Lite review: sfeerverlichting passend bij Ambilight-technologie voor een redelijke prijs - recensies

Waarin verschilt Govee TV Backlight 3 Lite?

Ambilight is een door Philips ontwikkelde technologie om omgevingslicht achter het tv-scherm weer te geven. Deze technologie maakt gebruik van LED's die rond de omtrek van de tv zijn gemonteerd om een ​​meeslepend effect te creëren dat verder reikt dan het scherm. De technologie werkt door de kleuren op het scherm te analyseren en deze op de muur achter de tv te projecteren, waardoor een gevoel ontstaat van grotere onderdompeling in de inhoud die wordt bekeken.

Ambilight-technologie is ingebouwd in de originele Philips TV en in de behuizing ervan en is de meest compatibele en nauwkeurige oplossing voor omgevingsverlichting met achtergrondverlichting. Dit komt omdat het werkt door het interne signaal direct te monitoren. Dit betekent dat hij compatibel is met alle slimme apps die op je tv draaien, maar ook met externe ingangen. Maar hiervoor zou uiteraard de aanschaf van een gloednieuwe tv nodig zijn, en de aanwezigheid van sfeerverlichting mag niet de belangrijkste factor zijn bij het nemen van een aankoopbeslissing. Verifiëren Belangrijkste specificaties om te controleren voordat u een Smart TV koopt.

Tegenwoordig kun je veel standaard omgevingsverlichtingssets kopen, maar de meeste gebruiken HDMI-ingangen om het signaal te analyseren en een nauwkeurige kleurmatch te bieden. Dit kan de compatibiliteit beperken (werkt vaak niet met gamingmonitors met maximaal 120 Hz of variabele vernieuwingsfrequenties) en mogelijk een vertraging introduceren wanneer het signaal doorkomt. Het werkt ook niet met ingebouwde Smart TV-apps, omdat die apps geen extern HDMI-signaal gebruiken. U kunt ook Ambilight-klonen maken met behulp van Raspberry PiMaar daar doe ik geen moeite voor, want de Govee TV Backlight 3 Lite is al goedkoper.

In plaats daarvan gebruikt de Govee TV Backlight 3 Lite een webcam bovenop uw tv om te "zien" wat er op het scherm staat, waarbij de LED's worden afgestemd op de inhoud. Dit betekent dat hij compatibel is met zowel smart TV-apps als externe ingangen. Omdat hij geen enkel signaal hoeft te scannen, ziet hij gewoon alles op het tv-scherm, net zoals jij dat zou doen.

De verlichting heeft zijn nadelen, maar na verschillende iteraties ben ik blij te kunnen zeggen dat deze opmerkelijk nauwkeurig en responsief is – en voor een geweldige prijs.

Als u zich zorgen maakt over uw privacy (vooral als de tv in uw slaapkamer staat), hoeft u zich geen zorgen te maken. De webcam is in principe altijd naar de tv gericht, en zelfs als hij reflecties op het scherm zou vastleggen van andere dingen die in de kamer gebeuren, zou de stream onmiddellijk worden weggegooid na analyse van de lokale kleurmatching - niets om via je internetverbinding te hacken .

Installatie: vervelend maar eenvoudig

De doos bevat de lichtbalk, het minicontrolecentrum, de webcam en montageaccessoires. De LED-strip is verdeeld in secties met daartussen een flexibele geleidende kabel.

Begin bij een van de onderste hoeken en plaats elke zijde ongeveer in het midden en ongeveer een centimeter of zo verwijderd van de rand - of waar u deze ook kunt plaatsen zonder dat u de LED's vanaf de voorkant of vanuit normale kijkhoeken kunt zien. Omdat ik hem ter vergelijking op een echte Philips Ambilight TV monteerde, werd ik ook beperkt door de locaties van de ingebouwde LED's.

Om teleurstelling te voorkomen, moet je vóór aankoop het formaat van je tv controleren, aangezien deze alleen is ontworpen om binnen een bepaald bereik te werken. Het assortiment dat ik heb is bedoeld voor tv's van 55-65 inch, al is er ook een iets grotere variant verkrijgbaar. Als je tv kleiner is, krijg je ledstrips die over de rand hangen.

Voordat u de strips op de tv probeert te plakken, moet u zeker de meegeleverde alcoholdoekjes gebruiken, deze zorgen voor een stof- en olievrij oppervlak voor een betrouwbare hechting. Zelfs toen vond ik het heel gemakkelijk om het kleverige grijze rubberen materiaal aan de achterkant van de strips los te trekken. Gelukkig zorgt Govee ook voor enkele extra clips, die veel krachtiger zijn.

Ik heb er ook een paar gebruikt om de connectorkabels in elke hoek te trekken. Ter informatie: ik heb een 58-inch tv.

Installeer ten slotte Control Center. Dat hoeft niet in het midden, zolang de meegeleverde USB-C-kabel maar de webcam kan bereiken die er bovenop komt; de kabel aan het uiteinde van de ledstrip is behoorlijk lang. De webcam bevindt zich tussen de bovenste twee poorten en de LED's bevinden zich in de onderste poort.

De plaatsing van de camera is cruciaal: deze moet zich boven op uw scherm bevinden, niet eronder, en u moet ervoor zorgen dat de standaard aan de onderkant van de camera-arm in een hoek van 90 graden ten opzichte van het scherm is geplaatst - de meegeleverde snelle installatiegids legt dit uit dit proces het beste. De hoofdarm van de webcam eindigt in een lichte opwaartse hoek.

Besteed aandacht aan deze stap, want het is een beetje contra-intuïtief voor het positioneren van de camera zonder instructies. Doe je dit verkeerd, dan kan de camera de bovenkant van de tv niet zien.

Installatie en software: Kalibratie is van cruciaal belang

Zodra uw verlichting is aangesloten en ingeschakeld, kunt u de Govee-app starten en een nieuw apparaat toevoegen. Het wordt automatisch gedetecteerd via Bluetooth, waarna u kunt doorgaan met het configuratieproces. U moet uw Wi-Fi-netwerkgegevens toevoegen; De app beweert dat deze alleen werkt met 2.4GHz-netwerken, maar wanneer hij naast het dual-band toegangspunt wordt geplaatst, is er prima verbinding te maken.

Uw tv zou nu terug moeten zijn op de uiteindelijke locatie en u zou zoals gewoonlijk naar de voorkant van het scherm moeten kijken; Zorg er vervolgens voor dat de zijkanten overeenkomen met de instructies op het scherm (of kies een bijpassende lay-out).

Het meest complexe en belangrijkste onderdeel van de installatie heeft te maken met de camera. Om te kalibreren, moet je zeven oranje kubussen met een plakkerige achterkant rond het tv-scherm plaatsen en vervolgens de hoeken en het midden van het aangrenzende vierkant naar buiten slepen, zodat ze bij elkaar passen. Dit kan bijzonder moeilijk zijn omdat het beeld vervormd is en van vrij lage kwaliteit is. Idealiter heb je ook geen reflecties op de tv, maar dat is voor de meeste huishoudens niet realistisch.

Standaard werkt het in de interactieve videomodus, zodat de lampen alles op uw tv nabootsen. U kunt profielen wijzigen vanuit de Govee-app.

Prestaties: Meestal nauwkeurig, maar niet perfect

Ik heb een reeks video's afgespeeld waarin ik de 'Ambilight'-technologie testte. De standaardmodus is ‘Film’, wat kleurveranderingen lijkt te vertragen. Verander het naar de “Game” -modus voor snellere responstijden (hoewel je het misschien een beetje flitsend vindt).

Over het algemeen vond ik dat kleuren de inhoud van het scherm goed volgen, hoewel blauwe tinten soms naar paarsachtig licht neigen en witte tinten naar een lichtroze tint neigen. Dit is te verwachten bij elke cameragebaseerde omgevingsverlichting.

Hoewel u de meeste problemen kunt oplossen met een nieuwe kleurkalibratiestap, zal de camera, als u elders in uw kamer slimme verlichting heeft, subtiele veranderingen in de tint van de reflecties opmerken.

Toen ik de tests opnieuw deed terwijl het originele Philips Ambilight opnieuw was ingeschakeld, kon ik geen verschil zien. In de praktijk voelt het bij film- en gamecontent opmerkelijk nauwkeurig aan, wat ik niet echt had verwacht van een cameragebaseerd systeem. Een ander klein voordeel van de Govee TV Backlight 3 Lite (boven) ten opzichte van de originele Philips Hue Ambilight TV (onder) is dat je aan de onderkant van de tv hetzelfde aantal LED's krijgt als aan de bovenkant. Omdat Ambilight-technologie in de tv-behuizing is ingebouwd, beschikt de basis over minder LED's voor de tv-standaard (en bij sommige modellen zijn er geen langs de onderkant).

Het enige probleem dat ik ontdekte, was dat het scherm uit stond, en dit was hoogstwaarschijnlijk te wijten aan onvermijdelijke reflecties. Toen de tv was uitgeschakeld, produceerde de Govee-achtergrondverlichting links en rechts een lichtgele kleur. Omdat de stekkerdoos van mijn tv sowieso een slimme stekker gebruikt om stroom te leveren, is dit voor mij geen groot probleem. Wanneer u films met zwarte balken bekijkt, herkent het systeem deze correct, negeert deze en herhaalt in plaats daarvan de daadwerkelijke filmkleuren. Verifiëren De nieuwste betaalbare gaming-tv's: uw gids voor een uitzonderlijke game-ervaring.

Andere functies: DreamView, muziekmodi en meer

Als u wat extra Govee-verlichting in uw tv-kamer heeft, zult u de DreamView-integratie op prijs stellen. Hierdoor kan TV Backlight 3 Lite maximaal vijf andere Govee-lampen bedienen, waarbij de inhoud op het scherm op precies dezelfde manier wordt afgestemd als de LED's aan de achterkant van de tv. U kunt de lampen gemakkelijk in de kamer plaatsen, zodat ze gemakkelijk aan de linker- of rechterrand passen, en bijna alle Govee-lampen zijn compatibel.

Omdat hij volledig los staat van je tv, functioneert de Govee TV Backlight 3 Lite ook als standaard Govee smart light. Hierdoor heb je controle via je favoriete stemassistent en bediening via Bluetooth of Wi-Fi via de app. Geeft u een spontaan feestje in uw woonkamer? Beatmatchende scènes die synchroon lopen met de muziek zorgen voor een beetje dynamische feestverlichting. Of u kunt ontspannen met wat omgevingslicht, met honderden scènes in de app voor elke gelegenheid. En als je de speciale Dune Edition van de Govee TV Backlight 3 Lite aanschaft, krijg je nog meer scènes, die je aan je app kunt toevoegen door de meegeleverde QR-code te scannen.

Moet u Govee TV Backlight 3 Lite kopen?

Ik was erg sceptisch over het binnenkomen Achtergrondverlichting 3 Lite In deze recensie. Ik bleef weg van camera-gebaseerde tv-achtergrondverlichting omdat ik dacht dat deze te langzaam en onnauwkeurig zouden zijn om een ​​nauwkeurige kleurreproductie te bieden (en om eerlijk te zijn, de eerste paar generaties ervan waren niet geweldig). Hoewel de TV Backlight 3 Lite niet zo nauwkeurig zal zijn als een HDMI-set signalen, is hij goed genoeg zodat u zich geen zorgen hoeft te maken. Als een manier om uw tv- en filmonderdompeling te verbeteren, werkt het uitstekend. Het is ook veel goedkoper dan andere opties, en het feit dat het kan werken met alle inhoud die op je tv wordt weergegeven en niet alleen met externe ingangen, is een groot voordeel.

Als u een tv-achtergrondverlichting wilt met een budget van minder dan $ 100, hoeft u niet verder te zoeken. Het is eenvoudig te installeren en na een kleine kalibratie werkt het zoals verwacht. Je kunt nu bekijken Vergelijking van QLED-, OLED- en LED-displaytechnologieën: hoe kies je de juiste tv?

Govee TV-achtergrondverlichting 3 Lite

Sfeerverlichting voor de tv

Evaluatie:
91%

Overzicht

Met behulp van een camera die bovenop uw tv wordt gemonteerd, biedt Govee TV Backlight 3 Lite een betaalbare en gemakkelijke manier om sfeerverlichting toe te voegen aan uw tv-kijkervaring. Het is helder en responsief, en met de DreamView-modus kunt u uw systeem uitbreiden met andere Govee-verlichting.

91%

Specificaties

Pluspunten:

• Nauwkeurige kleurafstemming en meestal responsieve wijzigingen.
  • DreamView-modus voor koppeling met andere Govee-lampen.
  • Het kan zonder tv werken als algemeen slim licht.

Minpunten:

• Het kan lastig zijn om te kalibreren met andere slimme verlichting in de kamer.
  • De camera moet boven de tv worden gemonteerd.

Koop dit product

Govee TV-achtergrondverlichting 3 Lite

DzTech

Ik ben een staatsingenieur met uitgebreide ervaring op het gebied van programmeren, website maken, SEO en technisch schrijven. Ik ben gepassioneerd door technologie en wijd mij aan het verstrekken van kwaliteitsinformatie aan het publiek. Ik kan een waardevollere bron worden voor gebruikers die op zoek zijn naar nauwkeurige en betrouwbare informatie over productrecensies en gespecialiseerde toepassingen op verschillende gebieden. Mijn niet-aflatende toewijding aan kwaliteit en nauwkeurigheid zorgt ervoor dat de verstrekte informatie betrouwbaar en nuttig is voor het publiek. Het voortdurende streven naar kennis drijft mij om op de hoogte te blijven van de nieuwste technologische ontwikkelingen en ervoor te zorgen dat gedeelde ideeën op een duidelijke en toegankelijke manier worden overgebracht.
Ga naar de bovenste knop